Vår förvaltare HSB

Förening har förvaltningsavtal med HSB Södermanland

Vår förvaltare heter Andreas Nyman och du når honom på telefon 010 - 442 55 07 eller på mejl  andreas.nyman@hsb.se

Under kontorstid kan du kontakta Andreas om du vill skaffa en extra nyckel/tagg, om du har frågor om avgiftsavier etc.

Om du upptäcker fel som rör vår fastighet eller fel i din egen lägenhet som du inte kan klara av själv (och som du då betalar för att åtgärda) gör du en felanmälan på https://www.hsb.se/sodermanland/felanmalan-instruktion/ eller på telefon 010-4425500 mellan 09.00 -12.00. Om du gör din anmälan på länken ovan kan du själv följa vad som sedan händer med den.

I vårt avtal med HSB ingår att de varje vecka kontrollerar belysningen utomhus och i gemensamma utrymmen och byter eventuella lampor  Du behöver därför inte göra felanmälan om detta.

Fastighetsjour

Om det under icke arbetstid inträffar något allvarligt fel, som inte kan vänta till närmast följande arbetsdag, kontaktar du i första hand Hans Rosén på telefon 070 - 119 15 90. Om Hans inte är anträffbar kontaktar du Securitas på Telefon 010 - 470 55 39.

Störningsjour

Om du upplever att någon stör dig allvarligt och själv inte vill/kan säga till den som stör, kontaktar du Securitas. Telefon 010 - 470 55 39

Låsöppning

Securitas kan, mot uppvisande av legitimation och kontant betalning, bistå bostadsinnehavare med låsöppning, men det kostar en slant. Telefon 010 - 470 55 39

Skadedjur

Vid problem med skadedjur kontaktar du Anticimex på telefon 016 - 13 52 00. Kostnad for sanering ingår i vår fastighetsförsäkring.

Hiss

Felanmälan av hiss, kontakta Kone på telefon 0771 - 50 00 00

 Bredband, tv och telefoni
Ingår i din avgift och levereras av Telia. Du kan själv logga in på Mina sidor på www.telia.se för att hämta koder för inloggning, kolla eventuella driftstörningar etc. I din lägenhet skall det finnas en router och en TV-box med fjärrkontroll som hör till lägenheten.